Alla inlägg den 29 augusti 2009

Av liten på jorden -stor i orden - 29 augusti 2009 22:59

japp, då ska jag försöka få till ett allra första inlägg här då. Tänkte inte att det ska bli så märkvärdigt, mer än att bara vara jag. O jag har besämt mig för att detta ska bli såååå anonomyt man bara kan få det till. O det känns bra, för det betyder att här kan jag blotta mina allra innersta tankar o åsikter, som jag gärna delar med folk som kommer läsa de, men inte med de som jag känner !
Det är lördagkväll o klockan e 23 cirkus o jag har just kommit hem från systra 2 där jag ätit smaskig tacos o avnjutit ett par glas vin ute på altan. Men man känner att hösten är på väg med stormande steg! Burrrrr så kallt det blev! Men nu sitter jag här i mitt kök med ett par mysiga små lampor enbart tända o känner faktiskt att det är helt oki med höst på ingång! Förr om åren gilla jag inte hösten alls, men nu kan jag se fram emot de mörka kvällarna som innebär tända ljus o sitta under filten o titta på bra tv utan dåligt samvete ;-) Bor i en sjudjävulsk lyhörd hyreslägenhet, o grannen som bor ovanför mig har paaaarty ikväll.... en massa snorungar som bara låter väldigt högt...... jag undrar faktiskt vad de gör, för det är aldrig musik man hör, utan bara en jävla massa gap !! o så är det ofta därifrån! Jaja, jag är inte den som inte kan somna ändå, så det gör mig inte så mycket. Tänkte att jag bara ska ge en liten bild av mig själv o hoppas att nån här ute är sugen på att läsa om mig o mitt liv? Jag e hyfsat nybliven singelmamma, separerade i våras från mina två barns pappa. Det har ju varit en omställning som heter duga även fast det var på mitt initiativ!
Det har varit en del vändor, jag träffade faktiskt en ny bara efter ett par månader, vilket gjorde hela livet väldigt turbulent för mitt ex, o det blev kärvt mellan oss. Plötsligt for det över mig, att helvete, jag sakna honom! Jag blev så snopen över mina egna känslor så jag trodde knappt det var sant, men känslan höll i sig, så jag gjorde slut med min nyvunna kärlek. Att göra avslut är alltid sorgligt, o det var en fin kille. Men det kändes rätt o jag öppnade upp mina känslor för mitt ex, o FICK NOBBEN !!! Hade såklart inte trott han bara skulle hoppa upp o jubla o ta mig tillbaka, så jag kämpade ett tag, men han var rätt bestämd. På att han inte ville JUST NU i alla fall. Har varit många snack sen dess, men nu e läget såhär= jag känner att alla vägar står öppna, vad som helst kan hända, jag kan träffa en ny, han kan träffa en ny, eller det blir vi igen. Har känts jobbigt till o från, men just nu känner jag att livet känns helt ok, rätt spännande, man har inte en susning om vad för öde som ligger i ens framtid....

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards