Direktlänk till inlägg 7 september 2009

Lite tänkvärda ord att ta till sig...

Av liten på jorden -stor i orden - 7 september 2009 20:52

Fånga nuet o lev i det.


Utan kärlek till oss själva blir bekräftelse från andra något vi inte kan ta till oss.


Du blir vad du tänker


Vi respekterar oss själva när vi säger nej. 


Det spelar mindre roll när o hur vi dör, eftersom nuet är det enda vi säkert har.


Lita på din längtan. Ingen annan än du vet vad du längtar efter


Vi kan bli vad helst vi önskar att bli, bara vi känner tillit till vår egen förmåga.

Mod betyder inte att vi är orädda utan att vi vågar göra det vi är rädda för eller känner oss osäkra inför.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av liten på jorden -stor i orden - 11 september 2009 21:41

Jag kan tänka mig att jag satt för ett år sen och undrade det samma som jag gör nu. Så tänker jag rätt ofta. O för ett år sen undrade jag om jag skulle ta steget ifrån pappan till mina barn. O hur livet i sånt fall skulle se ut, var jag skulle bo, hu...

Av liten på jorden -stor i orden - 11 september 2009 19:14

Hahaha, idag när jag va ute o gick på stan på lunchen, o var på väg tillbaka, så åkte en bil förbi mig, vars förare o jag fick värsta ögonkontakten, lite så där lagom mysigt med lite bekrfäftelse. Jag var på strålande humör redan innan, o det var li...

Av liten på jorden -stor i orden - 11 september 2009 18:02

Måste bara få dela med mig lite av känslan.... Det är fredag, jag håller på med gooood mat (kyckling, örter, soltorkade tomater, grädde) o barnen leker FINT i sina rum, man bara hör de pratar för sig själva o donar o grejar. Alla dagar är ju långt i...

Av liten på jorden -stor i orden - 10 september 2009 22:01

Man ska skryta om sig själv ibland har jag hört, så det ska jag göra nu! Jag är.... en glad skit omtänksam social kompetent snäll mysig mamma jag e  bäst.... jag är bra! jag är ärlig! jag är stolt över mig själv jag är tillfred...

Av liten på jorden -stor i orden - 10 september 2009 21:51

Jag tycker verkligen IDOL är suuuuuperroligt att titta på, o andra musikprogram oxå. Trots att jag inte har tillstymmelse till musiköra. Det är helt fantastiskt. Jag kan sitta o le o tycka att personen sjunger fantastiskt, o då börjar Bagge, Laila o ...

Ovido - Quiz & Flashcards