Direktlänk till inlägg 30 augusti 2009

Söndag morning

Av liten på jorden -stor i orden - 30 augusti 2009 10:03

Jaha, då var det en ny dag, slutet på helgen! Men känns rätt ok med söndag! Satte klockan på 8 imorse, låg o snoooza lite o sen tog jag mig upp.
Satte mig här vid datorn med frukosten o hade fått ett mail av en inte så nära kompis, undrade vad det var hon skrivit, gick in o läste o fick lite av en chock. Hon undrade om jag ville berätta lite om hur det var när jag tog det stora steget att separera, o att hon var inne i lite samma tankar. Hon är en sån som man fått för sig är sååå lycklig i sitt mysiga äktenskap o hej o hå. Tänk vad man bedrar sig.... Precis som vi chockade hela vår omgivning när vi tog steget ifrån varandra. Vet inte hur många kommentar man fick liknande "va??? ska ni??? ni som passar så bra ihop! "
Det är ju ofta så, de man inte känner så väl tror man väl alltid att de har de bra, såvida de inte bråkar öppet, men ofta visar det sig ju mest inom hemmets fyra väggar.
Så jag har svarat på hennes mail, o hoppas att jag kan vara till hennes hjälp att ta reda på vad hon känner o vad hon ska göra.
Nähää, nu ska jag ta en stördykning ner i städ-attiraljerna o börja röja här hemma! O tvätta! Tingeling.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av liten på jorden -stor i orden - 11 september 2009 21:41

Jag kan tänka mig att jag satt för ett år sen och undrade det samma som jag gör nu. Så tänker jag rätt ofta. O för ett år sen undrade jag om jag skulle ta steget ifrån pappan till mina barn. O hur livet i sånt fall skulle se ut, var jag skulle bo, hu...

Av liten på jorden -stor i orden - 11 september 2009 19:14

Hahaha, idag när jag va ute o gick på stan på lunchen, o var på väg tillbaka, så åkte en bil förbi mig, vars förare o jag fick värsta ögonkontakten, lite så där lagom mysigt med lite bekrfäftelse. Jag var på strålande humör redan innan, o det var li...

Av liten på jorden -stor i orden - 11 september 2009 18:02

Måste bara få dela med mig lite av känslan.... Det är fredag, jag håller på med gooood mat (kyckling, örter, soltorkade tomater, grädde) o barnen leker FINT i sina rum, man bara hör de pratar för sig själva o donar o grejar. Alla dagar är ju långt i...

Av liten på jorden -stor i orden - 10 september 2009 22:01

Man ska skryta om sig själv ibland har jag hört, så det ska jag göra nu! Jag är.... en glad skit omtänksam social kompetent snäll mysig mamma jag e  bäst.... jag är bra! jag är ärlig! jag är stolt över mig själv jag är tillfred...

Av liten på jorden -stor i orden - 10 september 2009 21:51

Jag tycker verkligen IDOL är suuuuuperroligt att titta på, o andra musikprogram oxå. Trots att jag inte har tillstymmelse till musiköra. Det är helt fantastiskt. Jag kan sitta o le o tycka att personen sjunger fantastiskt, o då börjar Bagge, Laila o ...

Ovido - Quiz & Flashcards