Alla inlägg den 1 september 2009

Av liten på jorden -stor i orden - 1 september 2009 21:37

Ja det här talar väl emot mitt föregående inlägg, där gick inte hälsan o träningen ihop minsann, haha.
Jag är en sån där "feströkare"
Faktum är att jag är nog en av få som faktiskt har lyckats hålla mig till enbart feströka ganska många år, tror det är 8 år faktiskt... Innan dess rökte jag på "heltid" i 8 år.
Jag har vid några tillfällen tänkt att jag ska sluta även med feströkeriet, men samtidigt så känner jag att jag gott kan unna mig det ! Jag llider inte av det, får inte dåligt samvete av det.
Enda anledningen jag kan känna är väl att det ändå är så få nu förtiden som röker, så på så vis känns det som man inte har nå bra skäl till att feströka, då gör man det ju inte direkt för att hålla andra "sällskap" utan det har snarare blivit så att andra får hålla mig sällskap när jag måste ut o blossa på krogen! Men det är så goooottt ju ! Om jag ska dricka på fredagkvällen t.ex kan jag gå o längta hela dan efter att få ta den där ciggen... Helt sjukt! Men det är verkligen en njutning. Jag skulle ALDRIG börja röka på heltid igen, det finns inte i min värld, o faktum är att jag sällan (nästan aldrig kan jag nog säga) ens tänker på att ta en cigg, eller ens känner mig sugen på en, förutom när det är fest.
O just nu då av nån anledning ;-) Men det är inte mitt fel , det är min kompis fel som jag just chatta lite med, hon skulle ut o blossa på ballefjulingen nu. Henne kan erkännas att jag ibland håller sällskap även i nyktert tillstånd med en cigg i handen.

Av liten på jorden -stor i orden - 1 september 2009 21:12

Ååååå finns det nån skönare känsla än när man tagit sig i kragen o tränat??? det är sååå underbart!
Inhandlade en crosstrainer för ett tag sen, så att jag kan träna när jag har kidzen hemma oxå, o jag gillar den stenhårt! perfekt träning för mig! O sen har jag en talbok oxå, som jag lyssnar på samtidit, o det är knappt att man ens tänker på att man tränar, helt otroligt!
O så har ja den framför spegeln faktiskt, värsta egenkära kan man tro, thehe, men det är rätt kul att titta på sig själv när man e som hurtigast! O kolla in alla de där små valkarna här o där som man vill få bort, nästintill att de faktiskt försvinner bara sådär, håller man ögonen på de tillräckligt länge så, hehe. Ja, så nu e jag i alla fall mäkta stolt över mig själv.
O tänker så förbli :-)

Av liten på jorden -stor i orden - 1 september 2009 06:10

Jag är hyfsat smal.
Men det är något jag VÄLJER att vara.
Jag är iiinte en sån som kan äta hur mycket som helst utan att gå upp ett gram. Jag lägger tvärtom, på mig snabbt om jag inte tänker mig för.
Så jag tänker mig för, vilket innebär att jag unnar mig gott till helgen, men i veckorna är jag DUKTIG. Men den ständiga kommentaren man aaaalltid får då är = Men varför äter inte du då, DUUUU som är så smal, inte behöver du banta!
Näää jag behöver inte banta, men jag behöver hålla igen för att behålla den vikt jag har, därför är jag smal, satt jag här o åt som ni andra så skulle jag oxå bli fet, o DÅÅÅ skulle jag behöva banta.
Hur kan det va så jäkla svårt att förstå ???

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards