Alla inlägg den 7 september 2009

Av liten på jorden -stor i orden - 7 september 2009 20:57

Jag får lite lätt ångest mellan varven att jag sitter här för mycket, samtidigt känner jag att tvn är väl inte mycket bättre den? Datorn ger mig ändå ett umgänge, med vänner jag inte alltid har tid att träffa. O nu när jag börjat blogga känns det superkul att skriva nåt inlägg om dan (minst) o förhoppningsvis se att besöken trillar in.
När jag va sambo fick jag ofta höra att jag jämt satt vid datorn, fast jag då inte alls gjorde det! O det är ju skönt att slippa det gnället !! Nu drabbar inte min tid vid datorn nån annan än mig, för den åker fram först efter att kidzen somnat o jag hinner defintivt sköta om mitt hem. Men ändå infinner sig nån jäkla känsla att jag bör göra nåt vettigare.
Jag har en gnagande känsla av att det är nåt som saknas i mitt liv. Inte så att jag inte är nöjd med livet, för det är jag faktiskt, mer en känsla av att jag undrar vad det är egentligen som är meningen med just mitt liv, vad det är jag ska tillföra världen? Att det förhoppningsvis bara är en tidsfråga innan jag kommer på det. Jag tror inte att (eller vet snarare) att jag inte är nån karriärsmänniska, det är inte det jag är ute efter, mer att jag kanske har nåt kreativt som jag inte riktigt får utlopp för. När jag var mindre skrev jag massor av berätteleser, o ville bli författare när jag blev stor. Jag älskar fortfarande att skriva, men det blir mer reality än fantasi.
Äsch va det här inlägget spåra ur nu då, men åter till frågan, hur känner ni? Sitter ni mycket vid datorn o känner att ni borde göra nåt annat? Nåt vettigare?

Av liten på jorden -stor i orden - 7 september 2009 20:52

Fånga nuet o lev i det.


Utan kärlek till oss själva blir bekräftelse från andra något vi inte kan ta till oss.


Du blir vad du tänker


Vi respekterar oss själva när vi säger nej. 


Det spelar mindre roll när o hur vi dör, eftersom nuet är det enda vi säkert har.


Lita på din längtan. Ingen annan än du vet vad du längtar efter


Vi kan bli vad helst vi önskar att bli, bara vi känner tillit till vår egen förmåga.

Mod betyder inte att vi är orädda utan att vi vågar göra det vi är rädda för eller känner oss osäkra inför.

Av liten på jorden -stor i orden - 7 september 2009 20:47

Åh vad allt står still just nu!
Skulle behöva nån riktigt bra bok om tips o råd, eller gå på nån bra föreläsning, typ som Mia Törnblom.
Har båda hennes böcker, o har gått på två föreläsningar, o hon får en att tänka till.
Tyvärr är jag inte den sorten som kan läsa samma bok flera gånger, jag tröttnar på nolltid! Har lånat lite andra böcker oxå mellan varven. Men samtidigt känner jag knappt nån ork till det heller!
Min självkänsla har blivit gryyyymt mycket bättre helt ärligt, de senaste åren, det har den faktiskt, men det skadar aldrig med lite nytänk då o då.
Å som Mia säger "självkänsla är en färskvara, precis som motion, man kan inte  bara tänka att man nu vet hur det är att ha självkänsla, man måste jobba på den oxå".
Så sant som det är sagt !

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards